Poznaj naszych trenerów (odc. 2) – Grzegorz Kurek

Grzegorz Kurek

📌 Z cyklu: #PoznajNaszychTrenerów

Numer #2 – Trener przygotowania motorycznego oraz trener personalny w KS SEMP Warszawa: 🔴⚫️ GRZEGORZ KUREK ⚫️🔴

❔Trenerze, co jest ważniejsze u piłkarza praca, czy talent?

✅ Zdecydowanie bardziej cenię pracę, niż talent. Zawsze powtarzam wolę mieć gorszych zawodników, którzy ciężko pracują, niż utalentowanych którym się nie chce. W perspektywie kilku miesięcy, będę miał zdolnych i ciężko pracujących zawodników.

❔ Jaką radę dałby Trener młodym piłkarzom?

✅ Rada ? Nie spóźniać się na trening.

❔ Jakie sporty poza piłką nożną Trener lubi?

✅ Zdecydowanie siatkówka. To mój „konik” w sportach drużynowych.

❔ Jakie aspekty są najważniejsze w szkoleniu?

✅ Jest bardzo dużo takich aspektów, które są istotne w szkoleniu, zwłaszcza młodzieży. Pomijając kwestie stricte sportowe, uważam że powinno się bardziej zwracać uwagę na relacje TRENER-ZAWODNIK. W wielu przypadkach to bardzo kuleje. Tu upatrywałbym podłoże wielu sukcesów i niepowodzeń.

🔴⚫️ ROLA ROZGRZEWKI W SPORCIE:

Rozgrzewka to proces szeregu ćwiczeń, które realizuje się przed początkiem gry czy przed rozpoczęciem treningu. Głównym jej celem jest proces przygotowania sportowca do intensywnego wysiłku fizycznego. Rozgrzewka jest niezwykle istotnym elementem przygotowania motorycznego w obrębie wszystkich gier zespołowych. Piłka nożna ze względu na swój siłowo-szybkościowo-wytrzymałościowy charakter, jest z kolei jednym z najbardziej angażujących sportów. Wymaga stałej gotowości psychomotorycznej od zawodnika i obliguje go do częstych i dynamicznych zmian w obrębie zróżnicowanych elementów technicznych oraz kierunku pracy. Konsekwencje niepoprawnego jej wykonania w przypadku tej dyscypliny sportowej mogą mieć poważne skutki.

Najczęściej popełniane błędy podczas realizacji rozgrzewki:

☑️ Plan przebiegu rozgrzewki nie zawiera ukierunkowania pod kątem części głównej jednostki treningowej, program jest zbyt schematyczny – często bywa rutynowy.

☑️ Pomijanie podstawowej relacji między czasem trwania aktywności, a czasem aktywnego wypoczynku.

☑️ Dopuszczanie do szybko narastającej intensywności, przynosi ona odwrotny efekt do oczekiwanego, pojawia się stan przedwczesnego zmęczenia i znużenia oraz zbyt duże napięcie mięśniowe, które prowadzi w efekcie końcowym do kontuzji i urazów.

☑️ Zbyt krótka rozgrzewka, która nie pozwoli na osiągnięcie właściwej temperatury ciała i zwiększy ryzyko wystąpienia urazu.

☑️ Brak zasady indywidualizacji ze względu na typ motoryczny sportowca/zawodnika.

☑️ Pomijanie nawadniania organizmu w czasie trwania rozgrzewki.

☑️ Brak ukształtowania rozgrzewki pod względem specyfiki pozycji na boisku.

☑️ Zbyt mało ćwiczeń ekscentrycznych, zwłaszcza na grupę mięśni kulszowo-goleniowych, które są bardzo kontuzjogenne. Zbyt duża proporcja między ćwiczeniami koncentrycznymi, a ekscentrycznymi.

☑️ Zbyt szybkie przejście do kolejnych obciążeń, po uzyskaniu płynności i powtarzalności ruchu w ćwiczeniach koordynacyjnych.

☑️ Brak monitoringu rozgrzewki głównie u młodych zawodników– nie pozwala to na uzyskanie optymalnego pobudzenia ośrodkowego układu nerwowego. Rozgrzewka jest zatem niezwykle istotną składową przygotowania motorycznego. Elementem, którego w żadnym wypadku nie można pomijać czy bagatelizować. Należy dążyć do jej ulepszania, pamiętając również o jej teoretycznych założeniach.

Dziękujemy Trenerze za wywiad! 🤝

Udostępnij wpis

Share on facebook
Share on email

Podobne posty

Warszawa Ursynów

Stowarzyszenie edukacji młodych piłkarzy

Dane kontaktowe:
Telefon: 509 099 123
Email: semp@semp.com.pl

Warszawa Ursynów

Stowarzyszenie edukacji młodych piłkarzy